•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hoe snoep je minder? DE manier om te kunnen snoepen EN afvallen

Snoepen is voor een hoop mensen een heikel punt wanneer je OOK graag in gewicht wil afvallen. Want hoe pak je het aan?

 

Helemaal niet meer snoepen? Zo val je (hopelijk) sneller af, maar het wordt steeds moeilijker om ervan af te blijven!

 

Wel blijven snoepen? En dan merken dat de porties beheersen toch een stuk lastiger is dan gedacht. Dus die zak is WEER leeg terwijl je je voor had genomen het te beperken. Dus dan toch maar helemaal niet meer snoepen?

 

Er is een oplossing om op de beste manier te kunnen snoepen! Een manier waarop je ervan kan genieten en OOK af kan vallen! Wat je hiervoor moet doen is antwoord geven op de volgende vragen:

1. Waar wordt je ECHT blij van?

Oftewel, wat vindt je ECHT lekker? Laten we beginnen met een stukje bewustwording. Want ook snoepen is op een gegeven moment een gewoonte aan het worden.

Wat snoep je eigenlijk?

Koop je iets wat in de aanbieding is of heb je je vaste keuzes? Kies je bewust of pak je wat er voor handen ligt?

 

Je smaak veranderd in de loop der tijd of je hebt andere voorkeuren afhankelijk van de situatie waarin je je bevindt.

*Kun je stilstaan bij je smaakbehoefte en de keuzes die je op dat moment maakt?

2. WANNEER voegt snoepen ECHT iets toe?

We blijven bij het stukje bewustwording, want WANNEER is iets snoepen eigenlijk het lekkerste? Voor het ontbijt? In de middag? Als beloning? ’s Avonds op de bank? Alleen in het weekend of juist doordeweeks?

 

Er zullen momenten op de dag / week zijn waarop je merkt datje snoep minder mist dan op andere momenten.

*Welke momenten zijn dit nu precies?

3. Is het goed genoeg? Stoppen met snoepen wanneer het tegenvalt

Dus je gaat nu echt iets snoepen! Je verheugd je er gewoon op! Thuis ligt die zalige chocoladereep op je te wachten en je huppelt bijna naar de kast van voorpret. Je nestelt je op de bank, je favoriete kopje thee staat naast je en …

 

… het smaakt eigenlijk niet zooo lekker als je had gedacht.

 

Het is alsof de voorpret leuker was dan het daadwerkelijke eten.

 

Wat doe je nu? Toch dooreten? Of ga je de reep opbergen voor een ander moment?

 

Dit is een lastig moment voor velen, want de gedachte ‘ik ben er nu toch aan begonnen, dus ik eet het ook op’ is hier de grootste valkuil. PROEF het eten met volle aandacht. Kun je in alle eerlijkheid zeggen dat het zalig is? Zijn er dingen die je kan bedenken die je toch lekkerder vindt in dat moment? Berg je snaaierij op voor een ander moment, zie punt 2.

*Ik geef het een 8, anders eet ik het niet op

Samenvatting

DE vragen die je gaan helpen om beter te snoepen EN ook af te vallen in gewicht zijn:

  • Kun je stilstaan bij je SMAAKBEHOEFTE?
  • Kies je voor kwaliteit of hoeveelheid?
  • Op welke momenten voegt iets lekkers ECHT iets toe?
  • Kan ik dit een 8 geven?

 

 

Blijf je moeite houden het snoepen te beperken? Heb je het idee dat je ondanks bovenstaande vragen geen vooruitgang hebt?

 

Wij helpen je verder. Binnen 1-3 gesprekken zul je door meer inzicht hebben in je eigen valkuilen en hoe je Hiermee om kan gaan.

Als je deze site wilt gebruiken dan accepteer je automatisch onze (calorievrije) cookies.