Sport en Voeding

Merk je dat je tijdens je training of wedstrijd steeds vaker de man met de hamer tegenkomt?
Dat je hersteltijd langer duurt dan je zou willen?
Wil je spiermassa opbouwen en/of vetmassa verlagen?
Of wil je het maximale uit jou (top)sportprestatie halen?
Zie je door de bomen het bos niet meer door alle voedingshypes, supplementen en shakes?


Dan kan een sportdiëtist je verder helpen!

Bestaat er een sportdieet?

Jazeker! Er is niets persoonlijkers dan een sportdieet. Want wat je eet hangt niet alleen af van je sport en trainingsschema, maar ook van je lengte, leeftijd, geslacht en meer.

Wat doet een sportdiëtist?

Een sportdiëtist kan precies bepalen en berekenen wat jij nodig hebt bij jouw type sport, duur, intensiteit, frequentie en doelstellingen. Een sportdiëtist kan zo je ondersteunen om jouw doelstellingen te behalen en jouw sportprestaties te verbeteren.

Samen met de sportdiëtist wordt een persoonlijk sportvoedingsplan opgesteld passend bij jouw specifieke situatie en behoeftes.

Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de volwaardigheid van de voeding maar is ook timing en verdeling van de maaltijden van belang bij de sport die je beoefent.

Waar vind ik een sportdiëtist?

In onze praktijk is Maureen Kamer de sportdiëtist. Woon je niet in de buurt? Kijk dan op de website van Sportdietetiek voor een sportdietist bij jouw in de buurt.

 

Wat doen wij in onze praktijk?

Stap 1:

Je (sport)doelen in kaart brengen. Wat wil je bereiken en welke rol speelt voeding hierin? 

Stap 2:

Meten = weten. Er is meer dan alleen maar de weegschaal. Wil je aankomen in spiermassa of juist jouw vetmassa verlagen? Door middel van een Bio Impedantie meting wordt de lichaamssamenstelling voor jou als sporter in kaart gebracht.

Stap 3:

Hoe ziet je eetpatroon er nu uit? Waar loop je op dit moment tegen aan? Vind je het lastig om je maaltijden goed te timen en voorbereiden?

Stap 4:

Jouw huidige voeding berekenen en optimaliseren passend bij jouw trainings- en wedstrijdschema aan de hand van een persoonlijk sportvoedingsplan.

Stap 5:

De voortgang monitoren aan de hand van je sportprestaties en aanpassingen maken waar nodig. Hierin kijken we ook naar de situatie buiten het sporten zoals werk(stress), nachtrust en je sociale leven.

Spreekt dit stappenplan je aan? Klik hier om direct een afspraak in te plannen!

Als je deze site wilt gebruiken dan accepteer je automatisch onze (calorievrije) cookies.