•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Voedingsadviezen bij herstel van COVID-19: Deel 2

in de blog van gisteren zijn een aantal adviezen besproken die je kan gebruiken wanneer je herstellende bent van Covid-19. Voldoende eiwitten binnenkrijgen is belangrijk wanneer je door een (lang) ziekbed spiermassa bent kwijtgeraakt. 

 

wanneer je ziek/herstellende bent stijgt je eiwitbehoefte naar 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus weeg je 60 kg? Dan heb je dus 1,5 X 60 = 90 gram eiwitten per dag nodig!

 

Maar waar zitten eiwitten in? En welke producten zijn de beste keuze als je wil werken aan je eiwitinname? Hieronder vind je een handig eerste overzicht. Welke producten ga je vaker gebruiken?

2-tabel1.jpeg

 

1-tabel2.jpeg

 

tabel3.jpeg

 

Wat vindt je van dit overzicht? Er zit veel verschil tussen producten onderling. Vindt je het meevallen of tegenvallen?

 

Voldoende eiwitten binnenkrijgen terwijl je eetlust slecht is, is een kunst op zich! Ga dus niet verwachten dat je het allemaal alleen kan doen en maak een afspraak met ons. Tot en met 20-05-2020 doen we alle afspraken via videoconsult of telefonisch.

Als je deze site wilt gebruiken dan accepteer je automatisch onze (calorievrije) cookies.