•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ik ga afvallen! Doe je mee? Deel 3 eetpatroon in kaart brengen (1 van 2)

Vorige week woog ik 86 kg. Nu weeg ik 84,6 kg!

Dat is vlot gezakt zeg!


In eerste instantie wilde ik nog verder ingaan op motivatie en doelomschrijvingen. Maar toen bedacht ik me dat jullie vast wat meer praktische zaken interessanter vinden op het moment.


Namelijk:


Wat pas IK aan in mijn eten om zelf af te vallen???


Uiteraard een disclaimer: Ga niet klakkeloos mijn eetpatroon imiteren. Dit is een voeding passend voor een 37-jarige diëtist die borstvoeding geeft en haar best doet 2-3x per week te sporten. Ben je ouder? Jonger? Ander leefstijl? Gebruik je medicijnen? Zit je in de overgang?


Dan heb je veel meer aan een persoonlijk voedingsadvies. Kom dus langs om een hoop gerommel en fouten voor te zijn.

 

Wat deed ik - ontbijt

Met een voeding rond 04.00-05.00 had ik vooral 1 ding bij het opstaan: HONGER!

Dus mijn ontbijt bestond uit:

  • 3 snee volkorenbrood
  • Besmeerd met grasboter
  • Belegd met 48+ kaas (2x), vleesbeleg divers (1x) en 2 gebakken eieren
  • Met 2 koppen zwarte koffie

Wat doe ik nu?

De eerste voeding is nu variërend van 05.00-06.00/06.30. En ook al zou ik 3 snee brood best kunnen op krijgen, ik eet nu:

  • 2 snee volkorenbrood
  • Besmeerd met grasboter
  • Belegd met 1 gebakken ei en 48+ kaas (1x)
  • Met 2 koppen zwarte koffie

Waarom pas ik dit (niet) aan?

Dit is een typisch geval van gewoonte eten geweest. Door de borstvoeding heb ik in beide gevallen zoveel honger na afloop in de eerste weken dat ik zeer goed kon bunkeren EN drinken. Maar nu is die honger er niet meer en is het gewoon gezonde trek geworden. Geen reden om zoveel te blijven eten dus.

Wat deed ik – Tussendoor ochtend

Met een kleintje thuis die ik voed op verzoek, in slaap wieg, vast hou, knuffel en mee neem om een wandeling te maken is de rode draad in de ochtend:

  • 1-2 stuks fruit zoals een banaan en/of appel
  • Een kop decaf cappuccino
  • 1-2 koppen thee
  • Soms een glas water

Wat doe ik nu?

Dit moment is weinig veranderd. Nu ik weer werk is het in de praktijk sneller 1 stuk fruit. Drinken gaat beter op het werk dan thuis merk ik.


Ik wissel de kop decaf cappuccino af met decaf koffie en drink meer thee.

Waarom pas ik dit (niet) aan?

Dit moment bevat geen grote eetmomenten of andere problemen die op het afvallen van invloed zijn.

 

Voor de lunch en de rest van de dag komt morgen deel 2. 

    Als je deze site wilt gebruiken dan accepteer je automatisch onze (calorievrije) cookies.