•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

De 10 perfecte snacks voor na het sporten

Weet jij niet zo goed wat je kunt eten na het sporten?

Dan komt hier een top 10 van snacks die optimaal zijn om te eten na het sporten! Uiteraard is het afhankelijk van het tijdstip, de frequentie en de duur van je inspanning.

Mocht je hier meer adviezen en in tips in willen krijgen? Ik ben sportdiëtist en help je graag verder!

10 perfecte after-sport snacks

1. Stuk fruit zoals een banaan of appel

2. Schaaltje (250 ml) magere Franse kwark met 3 eetlepels muesli (zonder toegevoegde suiker) + 100 gram fruit

3. 2-3 snee volkorenbrood met een boerenomelet (2 eieren + groenten) + 1 plak kaas + 1 beker halfvolle melk

4. Tosti hawai, 2 snee volkorenbrood met een plak kaas & ham en stukjes ananas. Aangevuld met een schaaltje Optimel vanille kwark.

5. Homemade sport-kwarktaart. Het recept vind je binnenkort op onze website

6. Mueslireep

7. 3 volkoren crackers (bv. Van Wasa) besmeerd met hummus, hüttenkäse en appelstroop. Aangevuld met een beker halfvolle melk

8. Beker zelfgemaakte chocolademelk. Het recept vind je terug op onze website

9. De warme maaltijd, bijvoorbeeld een bord met volkorenpasta, groenten (spinazie, champignons, tomaat) en zalm.

10. Een stuk sportquiche gemaakt van hartige taart deeg, hüttenkäse, spinazie, ei en amandelschaafsel. Zowel koolhydraat- als eiwitrijk! Het recept?

 

Die vind je binnenkort op deze website. We zullen het recept dan delen op Social media, dus volg ons op Facebook of Instagram.

 

Eet smakelijk!

Als je deze site wilt gebruiken dan accepteer je automatisch onze (calorievrije) cookies.