•  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

De diëtist gaat afvallen Deel 12 – Puntjes op de I

Ik woog de vorige keer: 83,9 kg

Ik weeg nu: 84,4

 

Hela, dit is niet de bedoeling!

Ik was veel te blij met de 3, en nu krijg ik weer een 4 te zien? Nee nee nee nee neeeeeee, daar doen we niet meer aan.

Tijd om de puntjes op de I te zetten!

In het begin heb ik mijn eetpatroon omschreven (HIER en HIER)

 

Dit gaan we weer onder de loep nemen en aanpassen waar mogelijk!

Het ontbijt

Deze mag kleiner worden gemaakt. De enorme honger van de borstvoeding is flink geminderd maar ik ben uit gewoonte zo blijven eten. Ook merk ik dat ik prima de ochtend doorkom met 1 portie fruit of deze zelfs vergeet.

Voldoende signalen dat mijn ontbijt kleiner maken prima moet kunnen.

 

Ik ga nu ontbijten met:

2 snee brood, 1 gebakken ei en soms kaas OF vleeswaren erbij (het is zo lekker!) en mijn 2 koppen koffie

Tussendoor in de ochtend

Dit is 1 stuk fruit, dat laten we zo.

De lunch

Dit blijft 3 snee brood maar ik ga hier wat losse groenten aan toevoegen. Dit deed ik al voor mijn verlof maar is een beetje blijven liggen sinds ik weer aan het werk ben gegaan.

Samen met de beker kefir zit ik aangenaam vol en met de extra groenten hebben ik minder een middagdip rond 15.00.

Tussendoor in de middag

Het 4de sneetje brood laat ik definitief achterwege. In plaats daarvan ga ik naast een stuk fruit ook noten eten op weg naar huis om de ergste trek te stillen.

 

Het brood vervang ik om zo langzaam mijn koolhydraatinname te minderen.

 

Niet vergeten: ik geef nog steeds borstvoeding en als ik te snel afval dan komen afvalstoffen in de moedermelk terecht. Maar een beetje minderen om in ieder geval het afvallen beter in beweging te krijgen mag zeker.

De warme maaltijd

Hier ga ik wat kritischer kijken naar de portie aardappelen / rijst / pasta en erop letten dat ik bij trek eerst wat extra groenten eet. Zo minder ik ook hier de koolhydraten maar blijf ik verzadigd.

In de avonduren

De grote bak zuivel is kleiner geworden. Maar hier heb ik al lang niet meer alle avonden behoefte aan.

Doordat de kleine pollewop nog geregeld maar onregelmatig voor een nachtvoeding komt (Tussen 03.00-06.00, of niet, echt geen peil op te trekken!) ben ik vaak zo moe dat ik weinig eetlust heb en meer interesse in mijn bed heb.

Dus het schaaltje zuivel neem ik sporadisch maar niet elke avond meer.

 

Liever ga ik mijzelf ook in het weekend wat extra’s toestaan zoals een lekker chipje of olijven en andere tapashapjes met een rood wijntje erbij.

 

Dus dit gaat er gebeuren. Ik ben benieuwd wat de komende weken gaan brengen!

 

Let op!

Bovenstaande zijn voedingsaanpassingen die VOOR MIJ en in mijn HUIDIGE SITUATIE passend zijn. Wil je zelf werken aan je gewicht? Neem dan contact op en vraag om een GRATIS kennismakingsgesprek.

Pakket 2: Puntjes op de I

Pakket 3: Gewoonten doorbreken en NU volhouden!

Pakket 4: Gezonde leefstijl creëren

Pakket Emotie-eten de Baas voor de jonge moeder

Als je deze site wilt gebruiken dan accepteer je automatisch onze (calorievrije) cookies.